Poslovanje preko Interneta

Internet je pokrenuo revoluciju koja je u potpunosti izmenila način poslovanja, ali i života uopšte. Razvoj Interneta kao komunikacionog medija omogućio je znatno efikasniju komunikaciju između ljudi. Lokacija je praktično postala nevažna, a geografska distanca zanemarljiva. Veliki broj svakodnevnih životnih aktivnosti iz realnog sveta je moguće prebaciti u sajber svet. Ljudi se edukuju, zarađuju i troše preko žice. Sve to će usloviti (ukoliko već nije) i značajnu promenu funkcionisanja organizacija.

Poslovne funkcije se nisu puno izmenile poslednjih godina. Impresivni rezultati korišćenja novih tehnologija posebno su izraženi u marketingu. Funkcije marketinga (kreiranje i zadovoljavanje tražnje) ostale su praktično iste. Ali, neprekidan razvoj komunikacionih kanala na znatno efikasniji i efektivniji način prenose poruku potencijalnim kupcima. Umesto jednosmernih audio i video poruka koje se upućuju kupcima preko radija i TV-a, putem Interneta je moguće uputiti multimedijalnu poruku, i tačnije i brže nego ikada saznati kakav je efekat poruka ostvarila. To je dovelo do potpunog orjentisanja pažnje prodavaca na potrebe kupaca koje se korišćenjem Interneta i odgovarajućih tehnologija trenutno mogu ispitati i zadovoljiti.

Uz relativno niske troškove putem Interneta je moguće ostvariti odlične pozitivne finansijske efekte. Najskuplji resurs je postalo znanje. Mnogo znanja je potrebno da bi se na zadovoljavajućem nivou ostvarili odgovarajući ciljevi. Sa druge strane, do znanja je relativno lako doći upravo zbog povoljnih komunikacijskih mogućnosti. Potrebno je mnogo vremena, volje, rada, motivacije i upornosti za sticanje znanja, te ni rezultati neće izostati.

Be Sociable, Share!

2 komentara

  1. pravnica says:

    U potpunosti se slazem sa iskazanim misljenjem.Mislim da je Internet, kako sadasnjost tako i buducnost poslovanja.Internet, ne samo da olaksava poslovanje, on pre svega omogucava povezivanje ponude i traznje.Zasto to kazem?Sticajem okolnosti, pre mesec dana obisla sam Beogradsku berzu, na Novom Beogradu i uverila se da u danasnjim okolnostima bez Interneta , mnoge akcije ne bi bile prodate po odgovarajucim cenama ili uopste.U razgovoru sa zaposlenima, saznala sam da je sa elektronskim trgovanjem acijama,kod nas, zapoceto tek 2002. godine, a do tada se sve obavljalo “peske” tj. licno i uz poteskoce.Ovim primerom hocu da pokazem da je Internet ‘mesto” gde se moze naci veliki broj informacija za sve ljude, a narocito poslovne, sto je danas jako bitno, upravo zbog sadasnjeg nacina zivota koji od nas zahteva ne samo veliku kolicinu informacija vec i da na vreme budemo obavesteni i da na tu informaciju brzo reagujemo.Iako je Interner sadasnjost i buducnost poslovanja, mislim da je kod nas zapostavljen ili bolje receno ne primenjuje se dovoljno.To je samo pokazatelj da mi jos zivimo u nekom proslom vremenu i da nismo spremni za inovacije buducnosti!

  2. U Srbiji još uvek ne postoje pravi uslovi za internet poslovanje. Nema tržišta, nema zakonske regulative, nema ideja a nema ni znanja. Mi smo jedina država u evropi u kojoj ne funkcioniše PEJPAL, odnosno funkcioniše samo u jednom smeru. Kada hoćete da programirate internet prodavnicu u pravom smislu reči suočićete se sa sledećim ograničenjima: za uslugu procesora za plaćanje roba i usluga potreban je godišnji promet firme od 2.000.000. EVRA, a ako bi se plaćalo SMS – om za neke sitnije transakcije, provajderi traže 60% provizije. Eto u kakvim uslovima poslujemo!
    O zakonskoj regulativi i da ne govorim. Kako je moguće da još uvek nemamo zakon o internetu?
    Tek je tržište posebna priča, ovde praktično nemate tržiđšte ni za šta. Ovo tvrdim, osim par velikih sajtova tipa sajta B92 ni jedan drugi sajt ne može samostalo – bez donacija opstati na tržištu. Jednostavno, od reklama, oglašavanja i usluga programiranja nema gotovo nikakve zarade. To je ujedno i razlog restuće cenzure, autocenzure i zavere ćutanja – fenomena koji danas bujaju u Srbiji……………..

Ostavite poruku