Medijska (ne)pokrivenost ženskog sporta

Medijska (ne)pokrivenost zenskog sportaKoliko puta smo čuli na sredstvima javnog informisanja Fudbalska reprezentacija Srbije počinje sa pripremama… selektor je prozvao sve Orlove… naši Orlovi odigrali su prijateljsku utakmicu sa… naš proslavljeni  fudbaler je postigao još jedan gol… naša reprezentacija odigrala je u punom sastavu… itd.

Gde su naše reprezentativke istog sporta? Da li neko zna uopšte da je Svetsko prvenstvo u fudbalu za žene 2013. godine. Mi trenutno, ustvari, one trenutno igraju kvalifikacione utakmice u svojoj grupi. I koliko je takvih utakmica za evropsko, svetsko prvenstvo za žene prošlo, a da naša javnost nije saznala. Medijska pokrivenost sportskih dešavanja je ogromna, ali za muškarce. Žene – sačekaće neko bolje sutra.

Marketing u sportu, propraćenost sportskih dešavanja, najave velikih sportskih događaja sa jedne strane uzdignuto na najviši mogući nivo, a sa druge strane mrak. Ovde se ne iznose stavovi feminističkog tipa, nego upravo iz stručnog ugla posmatrano, marketing u sportu je „zatajio“ kad su u pitanju žene. Pored navedenih fudbalerki isto pitanje postavlja se i za košarkašice, rukometašice, odbojkašice, vaterpolistkinje i sve druge žene u ostalim sportovima.

Činjenica je da su rezultati sportiskinja neravnopravno skromnije medijski praćeni od rezultata sportista. Izostaje medijsko praćenje procesa priprema sportiskinja za neko takmičenje, vremenski su kraće medijski propraćenni rezultati sportiskinja (retko se pušta cela utakmica), njihovi novi rezultati prate se starim fotografijama i snimcima. Očigledno je da se mediji ne bave dovoljno rezultatima žena u sportu, a kada se bave, ne bave se na pravi način. Da bi bile medijski propraćene,  pored uspešnog rezultata, sportiskinje moraju biti i lepe, da bi novinari pisali o njima. To je loša medijska prezentacija. Za to odgovrnost treba da snosi loša uređivačka politika sportskih novina ili čak i same sportiskinje koje zarađuju pomoću reklama za različite proizvode, preko kojih najčešće reklamiraju vlastito telo, a ne sport kojim se bave. Jedno je sigurno zastupljenost u medijima i način na koji se prate njihovi rezultati su nezadovoljvjući.

Potrebno je sa jedne strane poboljšati komunikaciju ženskih sportskih klubova i medija,  snimiti specijalne emisije posvećene sportiskinjama, reklame i ženski sport povezati na adekvatan način,pisati redovne članke u lokalnim medjima o njihovim uspesima. Sa druge strane edukovati medije za adekvatno i ravnopravno izveštavanje o sportskim rezultatima žena.

Svakako da sportski marketing predstavlja relativno novo polje u širem konceptu marketinga. On se menja i konstantno evoluira na današnjem slobodnom i globalizovanom tržištu sportske industrije. Mi jesmo zemlja sa izuzetno razvijenim sportskim rezultatima. Međutim sportska industrija na ovim prostorima je još na početnom nivou. Da bi naša zemlja nadoknadila zaostatak za savemenim trendovima u sportskoj industriji, potrebno je posvetiti pažnju naučnim radovima u oblasti istraživanja sportske industrije, menadžmenta i marketinga sportske ekonomije i sl.

Dotad dobar je primer Eurosport na kome su svi sportovi ravnomerno zastupljeni i na kome se adekvatno izveštava i o muškom i o ženskom sportu.

Be Sociable, Share!

Ostavite poruku